dissabte, 5 de maig de 2012

L'AVALUACIÓ I ELS DIFERENTS CONTINGUTS

Si estem d'acord en que hi ha diferents classes de continguts, i que s'aprenen de manera diferent, a l'igual que han d'ensenyar-se de manera diferent, estarem d'acord que no haurem d'avaluar-los de la mateixa manera. Si a més considerem quin és el sentit que li donem al terme avaluar, així com quins han de ser els objectes i subjectes de l'avaluació, haurem de replantejar-nos quin sentit tenen algunes de les pràctiques que portem a terme en matèria d'avaluació. I això és cosa de tots. Si al mestre, als equips,als centres se'ls demana programes de millora, millores al rendiment, millores a la "qualitat", i a la seua acció docent. Quin és el compromís de la millora de l'Administració Educativa ? Pujar les ratios ? Disminuir el nombre de professorat ? Reduir els salaris, les beques i les aportacions als centres ? Atacar la dignitat dels docents equiparant baixes per malalties amb absentisme laboral ? Si voleu veure absentisme, passeu-vos per Conselleria i pregunteu per responsables polítics del segon escaló -assessors, etc-
Ah, se m'oblidava el tema, l'avaluació. Quants programes institucionals de millora conegueu derivats de les famoses avaluacions diagnòstiques ? Ara estan en procés les de quart de Primària i segon d'ESO. Per no parlar sobre el què avaluen. Dilluns continuarem amb la classe sobre avaluació a Primària

1 comentari:

  1. Hola!! Des del nostre bloc "La Caseta, un lloc especial", t'està esperant un PREMI...passeu a recollir-lo...
    http://lacasetaeliastormo.blogspot.com.es/

    ResponElimina