dijous, 19 d’abril de 2012

ELS CONTINGUTS. DE QUINA CLASSE ?

Una de les primeres preguntes que tots els docents ens fem davant d’un grup d’alumnes és la de quines coses han d’aprendre i per tant, què han de saber en finalitzar el curs. L’anterior pregunta, va acompanyada per la de quines coses han de saber fer. Preguntes que serien incompletes sense la de com han de ser, o millor dit com han d’estar, o com han de ser i estar?
Aquestes preguntes ens condueixen a establir els diferents continguts. Així parlarem de continguts conceptuals ( saber sobre), procedimentals ( saber fer ) i actitudinals ( saber ser i estar ).
Ara bé, quin pes o proporció han de tenir els diferents tipus de continguts al llarg de la trajectòria educativa d’un aprenent? O com pensem que han de distribuir-se als diferents nivells i etapes del Sistema educatiu? Totes aqueixes respostes ens proporcionaran informació sobre quin és el nostre pensament pedagògic, quines línies d'actuació seguim -metodologia- i per tant traurem a la llum part del nostre currículum ocult

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada